گالری جواهرات لعل

گالری جواهرات لعل

مدیرفروش: 09177091970

در دهه های اخیر با توجه به رشد تکنولوژی و علم در راستای تولید گوهر های ساختگی، دیگر همچون گذشته امکان تشخیص قطعی گوهرهای طبیعی و ساختگی به صورت تجربی و از مشاهده ی ساده ی آن، به شدت کاهش یافته (تقریبا یر ممکن شده است) و استفاده از آزمایشگاه های تشخیص و روش های علمی آزمایشگاهی اجتناب ناپذیر شده است.

متاسفانه بازار خرید و روش گوهرها در این سال ها دستخوش سودجویی برخی افراد شده است. این افراد با استفاده از آگاهی اندک خریداران، اقدام به فروش گوهرهای ساختگی به جای گوهرهای طبیعی می کنند. با توجه به گسترش شدید این مسئله در بازار جواهرات، آزمایشگاه های گوهرشناسی تنها مرجع قابل اطمینانی هستند که می توانند کمک شایانی به جلوگیری از این گونه کلاهبرداری ها کنند.

در آزمایشگاه های گوهر شناسی با استفاده از تجهیزات و ابزارهای دقیق آزمایشگاهی و همچنین با کمک روش های علمی روز و توسط کارشناسان و متخصصین این زمینه، پس از تشخیص دقیق نوع گوهر، طبیعی یا ساختگی بودن آن نیز بررسی و تشخیص داده می شود. همچنین بر اساس کیفیت تشخیص داده شده در آزمایشگاه، به راحتی امکان درجه بندی گوهر و قیمت گذاری دقیق و واقعی آن مهیا خواهد شد.

جالب آن جا است که گاهی بسیاری از فروشندگان، خود نیز اطلاعات تخصصی اندکی داشته و جدای از تشخیص دقیق ماهیت گوهر، از راه های اصلی تشخیص اصالت گوهر و تعیین دقیق عملیات های بهسازی که روی آن انجام گرفته است، بی اطلاعند. اگرچه خود معترف نباشند. چند دقیقه ای صحبت با بسیاری از فروشندگان این صنف یا حتی گاهی نگاهی گذرا به ویترین فروش برخی جواهر فروشان، به سادگی نشان از بی اطلاعی آن ها می دهد. البته همیشه برای حفظ اعتماد مشتری، این بی اطلاعی را در پس توضیحات و تشریحات خود پنهان می کنند.

یکی از راه حل های مرسوم در جهان، شناسنامه دار کردن گوهرهای قیمتی است. کاری که در زمره ی مهم ترین فعالیت های آزمایشگاه های تشخیص گوهر است.

ترویج فرهنگ استفاده از شناسنامه برای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، از نیازهای اساسی حوزه ی بازار جواهرات است. در حال حاضر برای تعیین هویت، شناسایی و صدور شناسنامه معتبر و مورد تایید استاندارد برای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، استاندارد ملی تدوین شده است.

فعالین عرصه ی جواهرات و تولیدکنندگان می توانند جهت ارتقای سطح کیفی محصولات خود و جذب واقعی اعتماد خریداران، از سنگ ها و گوهرهای دارای شناسنامه ی معتبر و استاندارد استفاده کنند و پس از تکمیل مراحل تولید، شناسنامه ی سنگ و گوهر را به همراه محصول تولید شده به مشتریان و خریداران ارائه نمایند.

مشتریان و خریداران گوهر ها و جواهرات نیز با خرید گوهرهای شناسنامه دار می توانند علاوه بر اطمینان خاطر از گوهر خریداری شده، سرمایه گذاری مطمئنی نیز در زمینه ی خرید جواهرات کرده باشند.

64 پاسخ

  1. خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.خوشحال میشوم از وبسایت
    ما دیدن کنید

  2. ارز دیجیتال جدید refereum که به تازگی ارائه شده برای بازی ها مورد استفاده قرار میگیره داره
    و ارز برای معرفی داره ارز رایگان میده
    فقط سه روز فرصت دارین تا ثبتنام کنید
    شما میتونید با ثبت نام و دریافت ارز رایگان از لینک زیر اقدام کنید
    http://bit.ly/RefereumJoin

    این روزها بازار ارزهای دیجیتال خیلی داغه و حتی تلگرام
    هم در
    حال اماده سازی بسترش برای ارائه ارز دیجیتال اختصاصی خودش
    هستش
    امروزه 1 عدد بیت کوین (ارز دیجیتال ) چیزی در حدود 51 میلیون
    تومان ارزش داره
    برای ورود به سایتش از لینک زیر میتونید استفاده کنید
    http://bit.ly/RefereumJoin

    1. راه های تشخیص اولیه از روی ظاهر هم وجود داره که در مورد سنگ های مختلف متفاوت هست. مخصوصا افرادی که در مورد سنگ هایی خاص تجربه و مطالعه ی بالایی داشتن. اما هیچوقت کاملا قطعی نمی شه این کار رو کرد. به ویژه برای سنگ های گرانقیمت تر

  3. سلام بعضي ازسنگها مي تراشيم وقتي که باشوق تمام به آخرش ميرسيم يک خال خاکي داخل سنگ پيداميشودکل زحمات را به هدرميرود خواهشمندم موقع فرستادن سنگ خام به مشتري بررسي کنيد.باتشکر.

  4. سلام خدمت دوست عزيزم آقاي خادم،ميخواستم بدانم آيا مهره مار وکارهايي که ازش برميادحقيقت دارد ياخرافه است؟

  5. سلام بااحترام،در بعضي از کوه ها سنگهايي پيدا ميشود که شکلشان مانند نبات زعفراني زرد وشيشه ماننده ولي نميشود تراش داد چونکه پودر ميشود وميريزد،ميخواستم بدانم چه سنگي است.باتشکر.

  6. سلام وعرض ادب خدمت آقاي خادم،ميخواستم بدانم بعضي ازمحصولات واقعا اينقدرگران شده يا اشتباه نوشته شده.؟باتشکر.

    1. سلام و درود و تبریک سال نو خدمت شما.
      بله متاسفانه مخصوصا نمونه های وارداتی بسیارگرون شده حتی گاهی تا نزدیک 10 برابر قیمتشون بالا رفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *