گالری جواهرات لعل

گالری جواهرات لعل

مدیرفروش: 09177091970

واحد تخصصی تعیین ماهیت و کیفیت فیروزه و قیمت گذاری

امروزه اگر به سراغ افرادی که در زمینه ی گوهرسنگ ها فعالیت می کنند بروید و در مورد بازار این کار از آنها سوال کنید حتمن به شما خواهند گفت که بازاری پر فریب را پیش رو خواهید داشت.

با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن گوهرهای آزمایشگاهی و بهسازی شده به داخل بازار، تشخیص کم و کیف گوهرها حتی توسط افراد باتجربه نیز کاری بس مشکل شده است و گاه دیده شده که افراد باتجربه و فعال در زمینه ی جواهرات نیز خود از این بازار جدید لطمات و خسارات جبران ناپذیری دیده اند.

در این راستا برای جلوگیری از خسارات ناشی از بی اطلاعی افراد علاقمند به جواهرات، گالری لعل اقدام به راه اندازی آزمایشگاهی کرده است تا با به کارگیری علم گوهرشناسی به تشخیص نوع سنگ، منشأ، درجه بندی و قیمت گذاری اصولی گوهرها اقدام نماید. در این بخش به فیروزه می پردازیم.

فیروزه گوهری است که از دیرباز در ایران استخراج شده است و در بین عوام و خواص جایگاه ویژه ای دارد. اما متاسفانه وفور این گوهر گران بها باعث شده است که فیروزه در ایران حتی در محاسبه ی وزن با واحد گرم اندازه گیری شود که کاری است بسیار ناسنجیده چرا که فیروزه در بازار جهانی جایگاهی برابر با دیگر جواهرات دارد و گاه نوع مرغوب آن که اتفاقا با کیفیت ایرانی سنجیده و قیمت گذاری می شود به ازای هر قیراط 1000 دلار معامله می شود.

ایران دارای منابع غنی مس و مناطق مطلوب تشکیل رگه های فیروزه می باشد. از فیروزه های مرغوب ایران می توان به فیروزه نیشابور که شهرت جهانی دارد نام برد. دیگر مناطق دارای فیروزه، کرمان و دامغان می باشد. البته منشا فیروزه در بهتر و گران تر بودن فیروزه نمی تواند نقش مهمی داشته باشد چه بسا دو فیروزه از نیشابور و کرمان داشته باشیم که به لحاظ رنگ، سایز، پاکی، طرح و ترکیب زمینه، فیروزه ی کرمان از فیروزه ی نیشابور بهتر باشد پس نتیجتا فیروزه کرمان در این قیاس گران تر قیمت گذاری می شود.

ما در گالری لعل به دنبال این هستیم که علاوه بر از بین بردن نگاه عوامانه به گوهری همچون فیروزه آن را به لحاظ درجه بندی و قیمت گذاری در راستای بازارهای جهانی به مخاطبین این گوهر بی نهایت زیبا و محبوب ارائه کنیم. برای نیل به این هدف فیروزه را با اصولی که در بازارهای جهانی مبنای درجه بندی و ارزش گذاری است، مورد ارزیابی قرار می دهیم.

متاسفانه در این اواخر بازار فیروزه با مسئله ای دیگر روبه رو شده است که ما با عنوان« به نام نیشابور به کام کرمان » از آن یاد می کنیم. در این رابطه فیروزه کرمان با استفاده از تفکر و ذهنیات عوام از شکل ظاهری فیروزه نیشابور، با انجام یک سری تغییرات با عنوان فیروزه نیشابور و به قیمت های گزاف به فروش می رسد.

و خلاصه اینکه ما در این گالری تصمیم داریم تا با استفاده از دانش روز و متدهای آزمایشگاهی به مشتریان خود اطمینان خاطر از خرید و داشتن یک سرمایه گذاری امن را هدیه دهیم.